My Project
Dyno uitdraai onderin!Begin augustus 2008 heb ik samen met H-P-C.nl een leuk pakketje opgehaald in de vorm van 2.5 liter V6, en jawel ik treed ook in de voetsporen van oa jhoeven en andere om met een KLZE rond te sjeezen, en dat lukt al een een hele tijd heel goed!
Wel is er het nodige onderhoud en schoonmaak werk aan verricht. Ik meen dat ik 14 bussen remmenreiniger gebruikt heb en een volledig oud bedlaken als poetsdoek. Het resultaat mocht er wel wezen. Het werk aan het blok heb ik zo goed als helemaal zelf gedaan, en dat als ICT'er ;)
Zo begon het:
grote versie: https://www.klze.nl/Dsc09760.jpg
grote versie: https://www.klze.nl/Dsc09761.jpg
grote versie: https://www.klze.nl/Dsc09764.jpgNa wat demonteren:
grote versie: https://www.klze.nl/Dsc09779.jpg
grote versie: https://www.klze.nl/Dsc09782.jpgDe inlaat had ik als eerste helemaal schoon en weer even opgedirkt. De binnenkant was aardig netjes maar de inlaat poorten waren wel flink aangekoekt, dus na het opschonen en weer opbouwen van de onderdeeltjes kon deze de kast in.
Vervolgens heb ik hier en daar nog de nodige onderdelen voorzien van nieuwe o-ringen, de waterpomp en distri is erop nieuw opgegaan, verdelerkap/rotor en bougies, nieuw benzine filter, nieuw olie filter, nieuwe kleppendeksel-pakkingen, nieuwe koppeling (Exedy) hoewel de oude nog aardig goed is, K8 vliegwiel, Thermal Spacers en uiteraard verse 5W30 olie en KVS Het spagettie uitlaat spruitstuk kon er zo weer op dus die is weer aanwezig.
Ik heb alleen totaal geen foto's van het uit en in bouwen maar dat boeit ook niet zo veel, hoewel het grindpad bij ons toch niet echt meewerkt met een motortakeltje :P
Er moet nog eens flink in de kabelboom verdiept worden gezien ik ook een KL-ZE ECU thuis heb liggen met bijbehorende VAF dus die moet er ook nog op.
Foto van het eindresultaat thenks to Stephan Hameete!
grote versie: https://www.klze.nl/DSC01302.jpgHellRacer bedankt voor het helpen uit/inbouwen en alle ander dingen!!